Ook Rimmel komt met mannelijke vlogger als make-upmodel

Rimmel London is het nieuwste cosmeticamerk dat inziet dat niet alleen vrouwen make-up dragen. De 16-jarige vlogger Lewys Ball duikt op in de nieuwste commercial.
Ook Rimmel komt met mannelijke vlogger als make-upmodel
Auteur: jbartelds Gepubliceerd: 27 januari 2017 15:59

Nadat het magazine Cover Girl voor het eerst een jongen met make-up op de cover zette (namelijk make-upvlogger James Charles), kwam L’Oreal Paris vorig jaar augustus met een campagnevideo waarin ook een man was te zien. Onlangs was Maybelline nog in het nieuws vanwege het feit dat ze de YouTube-ster Manny MUA als boegbeeld voor hun cosmetica hadden ingezet.

Nu gaat Rimmel London mee in deze trend. Ze hebben de advertenties met Kate Moss (tijdelijk?) ingeruild voor een nieuwe campagne waarin vier online influencers figureren. Een daarvan is de 16-jarige beautyvlogger Lewys Ball.

Make-up voor iedereen
Doel is om te benadrukken dat steeds meer mensen make-up gebruiken om zichzelf uit te drukken. In de video zegt Lewys: ‘Iedereen kan make-up dragen, het maakt niet uit wie je bent.’

Make-up voor mannen is een groeiend fenomeen. De eerder genoemde James Charles heeft 1,3 miljoen volgers op YouTube, Manny MUA meer dan drie miljoen. Eerder deze week begon de 18-jarige Britse make-upvlogger Georgie Aldous een petitie waarin hij de cosmetica-industrie opriep meer mannen te tonen in hun advertenties.

Nieuwsgierig geworden? Hier zijn de beelden:

Bron: GayStarNews