DE NIEUWE CAMPAGNE VAN DIESEL: MAKE LOVE NOT WALLS

MET FOTOGRAFISCHE BEELDEN EN EEN REEKS WERELDWIJDE ACTIES HAALT DIESEL ALLE MENTALE EN FYSIEKE MUREN NEER DIE ONS SCHEIDEN. IN DE NIEUWE CAMPAGNE DRAAIT HET OM EENHEID EN LIEFDE.
De nieuwe campagne van Diesel: Make Love Not Walls
Auteur: jbartelds Gepubliceerd: 14 februari 2017 08:47

Diesel wil muren doorbreken en laten zien dat een betere en spannender toekomst tot de mogelijkheden behoort.

“Bij Diesel keren we ons tegen haat. Meer dan ooit willen we dat de wereld dit ziet”, zegt artistiek directeur Nicola Formichetti. “Liefde en saamhorigheid zijn cruciaal in het creëren van een maatschappij waarin we allemaal willen wonen en van een toekomst die we allemaal verdienen”.

David LaChapelle
De iconische Amerikaanse kunstenaar en fotograaf David LaChapelle heeft samengewerkt met Formichetti om letterlijk alle barrières te doorbreken. In zijn commercial is te zien hoe een tank letterlijk een muur doorbreekt, waarna de vorm van een hart ontstaat.

De Make Love Not Walls-campagne wordt verder ondersteund door een communicatieplatform, dat is ontwikkeld door Anomaly Amsterdam.

Matrozen
“Van onze David LaChapelle-campagne uit 1995 - waarin twee kussende matrozen te zien waren - tot nu, is én zal Diesel altijd grenzen blijven verleggen. We moeten de ballen hebben om barrières te doorbreken in een tijd waar angst de wereld verdeelt in nog meer muren”, zegt Renzo Rosso, oprichter van Diesel.

Regenboogtank
De opgeblazen, ingekleurde regenboogtank uit de campagne zal op Valentijnsdag 14 februari te zien zijn in Londen, waarna de tank op reis gaat naar Milaan, Shanghai, New York, Berlijn en Tokio. Ontdaan van zijn oorspronkelijke, militaire betekenis is de tank nu een symbool voor hoop. “Een machine die wordt gebruikt om te verdelen zal ons nu verenigen.”

Diesel

Diesel

Diesel