Nike wil een gelijkwaardige wereld

Steeds vaker tonen mensen weinig respect voor andermans cultuur, religie, huidskleur of geaardheid. Reden voor Nike om daar verandering in te brengen, door sporters en fans te inspireren met hun nieuwste release: Equality. De juiste stap, nadat vorige maand bekend werd dat Nike ook al een samenwerking was aangegaan met PeacePlayers International en MENTOR.
Nike wil een gelijkwaardige wereld
Gepubliceerd: 16 februari 2017 00:11

EQUALITY is een emotionele campagne, gemaakt om sporters en fans over de hele wereld te laten reflecteren en inspireren. Onderwerpen zoals hoe mensen met elkaar omgaan, elkaar moeten accepteren en niet iemand moeten beoordelen op basis van diens geaardheid, religie, huidskleur of afkomst, staan centraal. Nike wil dat iedereen geinspireerd raakt om deze veranderingen te gaan toepassen in hun omgeving en gemeenschap.

Nike is daarom ook een samenwerking aan gegaan met PeacePlayers International en MENTOR: The National Mentoring Partnership.

PeacePlayers International is een internationaal bedrijf gespecialiseerd in het bij elkaar krijgen van gebroken gemeenschappen. Ze gebruiken sporten als brug om er zo voor te zorgen dat jongeren samenwerken.

MENTOR is een groot bedrijf in Amerika dat onder andere nastreeft, dat jongeren een begeleidingsprogramma volgen waardoor ze hulp krijgen en een support system. Deze programma's worden met hulp van vrijwilligers uitgevoerd; vrijwilligers die MENTOR aan jongeren koppelt zodat die een betere toekomst in Amerika tegemoet kunnen zien.

De keuze voor deze samenwerking en het lanceren van de EQUALITY-campagne tonen aan, hoe toegewijd Nike is aan gelijkwaardigheid, diversiteit en samenhorigheid.

Bron: OUT