I AM TOM OF FINLAND

DE MARKETINGSTRATEGIE VOOR DE FILM TOM OF FINLAND GAAT VOORBIJ AAN DE CLICHÉS VAN LEERMIJNHEREN, ZONDER DE TRADITIE TEKORT TE DOEN.
I AM TOM OF FINLAND
Auteur: Juan Gepubliceerd: 15 februari 2017 23:55

De promotiecampagne voor de film Tom Of Finland wordt gevoerd onder de hashtag #IAMTOMOFFINLAND. De campagne is mede mogelijk gemaakt doordat twintig van de bekendste personen uit Finland figureren in Tom of Finland-outfits. De campagnebeelden tonen de beroemdheden in leren en kinky kleding, geheel in de stijl van Tom of Finland. De beroemdheden van de campagne zijn van zangeres Jenni Vartiainen tot oud US ambassadeur Bruce J. Oreck. Het resultaat is prachtig en met behulp van de eerder genoemde hashtag, zou dit zomaar op meerdere sociale kanalen een trending topic kunnen worden.

Tekenaar Touko Laaksonen - Tom of Finland was zijn pseudoniem - overleed in 1991 op 71-jarige leedftijd. De Fin was reclametekenaar en hij fantaseerde vaak over breedgeschouderde, vaak geünifomeerde mannen met ongekend grote trouser snakes die duidelijk herkenbaar waren in de veel te strakke spijkerbroeken; en dus tekende hij juist die karakters graag. Laaksonen stuurde zijn tekeningen naar in-de-kast-homoblad Physique Pictorial van Bob Mizer en die zette ze meteen op de cover.

Hieronder nog een keer de trailer en een paar van de beelden, de overige beelden kun je hier terugvinden.

 

Veikko Kähkönen (Fotograaf)

Manuela Bosco (Actrice)

Jenni Vartiainen (Zangeres)

Niklas Hogner, (Gay Zweedse kunstschaatser, acteur in Tom of Finland)

 Pekka Strang (acteur en theater directeur, speelt Tom of Finland)

Beeld: veikko kähkönen
Bron: Gay Star News