Zo wordt er in Engeland al enige tijd het reclamespotje 'Now or Never' (zie onderaan het artikel) uitgezonden waarin een man in een bar op een andere man afstapt. In de reclame wordt een man opgejut door zijn vrienden om het heft in eigen handen te nemen en gewoon op het object van zijn verlangen af te stappen. Zij denken dat hij een oogje heeft op het nette meisje dat aan de bar zit, maar uiteindelijk loopt de man af op een andere man die iets verderop zit.

Donaties een HRC en PFLAG
Daarnaast heeft Pepsi 500.000 dollar gedoneerd aan de Human Rights Campaign, dat zich inzet voor gelijke rechten voor homo's, lesbo's transseksuelen en biseksuelen. Pepsi doneerde nog eens 500.000 dollar aan Parents, Families and Friends of Lesbians and Gays (PFLAG, je weet wel, waar de moeder van Michael uit Queer as Folk ook lid van is).

De AFA roept regelmatig op om bedrijven die volgens hen een gay levensstijl promoten, te boycotten. Nu is Pepsi dus aan de beurt. "AFA heeft Pepsi gevraagd om neutraal te blijven in deze cultuur-oorlog. Pepsi heeft dat geweigerd. Het bedrijf heeft bovendien aangegeven door te zullen gaan met het bieden van financiële steun aan homoseksuele organisaties die het homohuwelijk proberen te legaliseren" aldus de AFA in een persbericht op hun website.

Diversiteitstraining
Ook is de AFA het niet eens met de manier waarop PepsiCo nieuwe medewerkers traint. Ze vinden de 'diversiteitstraining' die elke nieuwe werknemer van PepsiCo ondergaat, veel te ver gaan. "Tijdens de training wordt onder andere aan werknemers geleerd hoe om te gaan met homoseksuele collega's en hoe homo's te accepteren." Dat vindt de AFA kennelijk te ver gaan.

PepsiCo heeft in onlangs in een brief laten weten gewoon door te gaan met het steunen van homo-organisaties en zich openlijk blijven inzetten voor de rechten van homoseksuelen. Wij trekken vanmiddag op de redactie in ieder geval een blikje Pepsi open!