Het bijschrift van de krantenkop: "Oef, eindelijk een coming-out in het voetbalmilieu. Er zijn nog van die bastions waar je als homo niet voor je geaardheid kunt uitkomen. Hoog tijd dat hier verandering in komt. De Holebifederatie is alvast blij dat deze krant meehelpt aan het doorbreken van de taboes. Nu de rest van de voetbalwereld nog."


Krantenkop
Woordvoerder Yvan Brys: "Het idee komt van reclamebureau Mortierbrigade. Ze hadden de krantenkop opgemerkt en gingen ermee aan de slag.  We vonden het meteen een goede manier om onze campagne rond holebi's in de sport te versterken"

Provocerend
Of de Holebifederatie niet bang is dat de advertentie te provocerend zal overkomen? Yvan Brys vindt die bezorgheid nergens voor nodig: "De sfeer in het stadion is zoals gezegd heel ruw en dat mag best doorlopen in een advertentie als deze. Meer dan een voorzet zal ze echter niet zijn. De sfeer in de voetbalwereld is te vergelijken met de algemene mentaliteit in de jaren '70. Toen sloeg de coming-out van zanger Will Ferdy in als een bom. Ik denk dat de sportwereld dringend een Will Ferdy nodig heeft".

CF