Van alle hotelketens is Kimpton het meest actief in de LGBT-gemeenschap. Ze hebben een website speciaal voor homo's, ze sponsoren vele evenementen en adverteren in diverse homo-media. Kimpton kreeg 13% van de stemmen.

De nummer 2 van de lijst, het hippe W, is ook nog steeds goed bezig maar valt iets terug met 11 % . In 2008 won de W en in 2009 werden ze gedeeld eerste met Kimpton. Bij de leeftijdscategorie mannen onder de 35 jaar scoort de W nog steeds als beste, maar bij lesbiennes en oudere homo's is Kimpton duidelijk  favoriet.

Oudere, grotere ketens als Hilton(9%), Hyatt(7%) en Marriott (5%) staan ook in de top 5. De reden dat twee kleinere boutique hotels als Kimpton en W hoger scoren, is omdat ze zich echt specifiek richten op homo's en lesbiennes. "Vroeger was homovriendelijkheid al genoeg om te scoren als hotel maar nu bijna iedereen dat is, is er meer nodig om toeristen te trekken. Grote ketens komen daar nu pas langzaam achter, " aldus David Paisley van Community Marketing die het onderzoek overzag.

Deelnemers aan het onderzoek bleken (mede door de recessie) minder onder de indruk te zijn van kaartjes voor homo-evenementen, donaties aan goede doelen en abonnementen op homo-tijdschriften. Men heeft liever speciale deals op het gebied van kamerprijs, eten en alcohol.

AN