Het homostel kwam 26 januari aan in Chalong en de man die nu overleden is ging al gauw naar een plaatselijk ziekenhuis met de mededeling dat hij methadon in zijn penis had geinjecteerd. Hij ging hierna terug naar zijn hotel en overleed daar. Volgens de politie wijst alles in de richting van een overdosis. Op de hotelkamer werden injectienaalden en methadon aangetroffen. Ook werd er op de penis van de overleden een aantal punctieplekken gevonden.

Blijkbaar was het stel aan het afkicken en was de methadon voorgeschreven door een privekliniek. Het is echter in dat geval de bedoeling dat je methadon oraal inneemt. De partner van de overleden man ligt nog altijd in kritieke toestand in een ziekenhuis in Phuket.