In de campagne ‘Love is in the Air’ streden meer dan 300 koppels om als eerste homohuwelijk in de lucht de geschiedenis in te gaan. Met de voltooiing van de campagne heeft Scandinavian Airlines als eerste luchtvaartmaatschappij in de wereld een homohuwelijk aan boord voltrokken. Het ging om zowel een homo als een lesbisch huwelijk.

SAS

De nieuwe categorie online campagne van het jaar werd beoordeeld door Shashank Nigam, Chief Executive van SimpliFlying. Hij zei het volgende: “Goede luchtvaart marketing strategieën zijn gebouwd uit vele kleinere successen. Alleen door meerdere niches goed te bedienen kan een luchtvaartmaatschappij zijn vliegtuigen vullen. De campagne van SAS, gericht op de homogemeenschap, is een goed voorbeeld van een succesvolle campagne op een specifieke doelgroep. Met de campagne laat SAS aan deze kleine, maar vaak rijke gemeenschap zien hoe vriendelijk de luchtvaartmaatschappij is richting deze specifieke groep.”

Lef

Nigam roemt Scandinavian Airlines om haar durf: “Niet veel luchtvaartmaatschappijen durven het aan om deze markt zo vrij te betreden. Bovendien was de campagne erg succesvol doordat de deelnemers aangemoedigd werden zelf content te creëren, te uploaden en vervolgens stemmen te verzamelen. De campagne voedde de doelgroep goed om te participeren. De laatste succesfactor was de voltooiing van de campagne. Een werkelijke voltooiing in de echte wereld wordt vaak over het hoofd gezien bij online marketing campagnes. SAS deed dit niet, ze voerden kortom een lovenswaardige nichemarketing campagne”.

CF



Lees ook:
» Homohuwelijk in de lucht (14) reacties