Het zelfmoordcijfer onder jonge holebi’s kwam als een schok en ook de pesterijen die veel opgroeiende homo’s ondergaan, zijn niet onbekend bij de spelers. Geïnspireerd hierdoor kwam de bond met een creatief plan om de problemen bekend te maken bij de mensen en geld in te zamelen om zelfmoord onder homojongeren te voorkomen.

De groepscampagne begon met de 'It gets better'-video’s. Zodra deze op youtube te zien waren, kwamen duizenden reacties binnen. 'Er zijn zo veel homoseksuele kinderen in de wereld die denken alleen te zijn. Wij hebben dat ook meegemaakt en als er iets is dat wij kunnen doen om levens te redden, dan zullen we dat doen', zei J.J. Johnson, directeur van de bond.

De bond heeft door de video’s geld ingezameld voor meerdere studiefondsen voor lokale homoseksuele holebi-sporters. Hoewel ze bij elkaar bijna 4.000 dollar hebben ingezameld, ging het team nog een stap verder met de kalender. Met de foto’s willen ze de moed laten zien, die nodig is om uit de kast te komen in de sportwereld. De kalender zal 20 dollar gaan kosten, waarvan de helft naar de projecten voor holebi-jongeren gaat.

Het hele project is tot stand gekomen met behulp van sponsors, donaties van de spelers en de steun van verscheidene vrijwilligers. William Waybourn Photography en Tony Frye Design hebben het visuele concept gratis gedaan.


MK / bron: outsports