De nieuwe campagne van Coca-Cola, 'The reasons to believe', draait om het idee dat er voor elk negatief aspect van het leven zo veel meer positieve aspecten zijn.

In de originele reclame, die in de meeste landen wordt uitgezonden, is een homostel tijdens hun bruiloft temidden van hun vrienden en familie te zien. Echter, in de versie die in Ierland wordt uitgezonden is het homostel vervangen door een heterokoppel.

Volgens een woordvoerder van Coca-Cola is de scène vervangen omdat het huwelijk tussen paren van gelijk geslacht op het moment niet is toegestaan in Ierland. Critici zetten hier hun vraagtekens bij, omdat de reclame ook in het Verenigd Koninkrijk is uitgezonden. Alleen in Engeland en Wales is het voor homostellen mogelijk om te trouwen, maar in Schotland en Noord-Ierland is dit niet het geval. 

In de Nederlandse versie van de reclame is het homostel overigens wel te zien. Dat geldt ook voor de Noorse versie. 

Bekijk hieronder de filmpjes. 

De 'normale' versie:

De Ierse versie:

Bron: Pink News