De poster hangt reeds een aantal weken in de winkels. We zien drie mannen en de volgende tekst: ‘Christmas Recipe: Take one son and one dad. Add a new boyfriend. Grill thoroughly. Reduce heat. Bring into the family.’

Abortus
De boze Twitteraar fotografeerde de poster in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht en plaatste de volgende tekst erbij: ‘Je hangt als winkel toch ook geen abortusposter op om kleding te promoten?’. Het account heeft inmiddels de naam veranderd in @Bijbelschepping en de Tweets zijn afgeschermd. @Bijbelschepping beschrijft zichzelf als een account voor 'Urkers die de betrouwbaarheid van de Bijbel en de scheppingsleer verdedigen'.

#GetTogether
Al snel volgde op het bericht een reactie van nep-serviceaccount @WE_fashionNL: 'het spijt ons dat u helemaal naar Utrecht moest komen om te leren hoe divers de mensheid is. We overwegen nu een filiaal op Urk'. Een paar uur later volgde een reactie van het officiële Twitter-account van WE: 'Onze officiële reactie: Wij heten WE, dat zegt genoeg. #GetTogether'.

Lekker laten hangen
De Tweet kon rekenen op veel boze reacties. ‘Wij begrijpen de massale weerstand tegen de aantijgingen uit Urk heel erg goed’, aldus een woordvoerder van WE tegen het AD. De poster blijft dan ook gewoon hangen. ‘Wij heten WE en dat zegt genoeg. We zijn er voor iedereen. Ons motto is niet voor niets “WE Get Together”.’ 

Bron: AD.nl