Het bericht dat de klant achterliet op de Albert Heijn-pagina werd al snel veel gedeeld en kon rekenen op vele boze reacties. Een dag later is het bericht verwijderd, maar het was toen al door verschillende andere pagina's overgenomen.

Albert Heijn reageerde meteen. De manager zou haar niet hebben verboden de Albert Heijn nog te bezoeken, maar wel hebben gevraagd zijn medewerkers in hun waarde te laten. 'Wij maken geen onderscheid op seksuele geaardheid wanneer je bij ons werkt. Wij vinden het jammer dat je een negatieve reactie hebt geuit jegens een van onze medewerkers. Hopelijk kan jij je hierin vinden en blijf je met plezier boodschappen bij ons doen!', schreef de super.

Hierop reageerde de verontwaardige vrouw nóg bonter. 'Het probleem ligt dieper in de maatschappij. Door zogenaamde tolerantie versnellen wij samen de totale degradatie. Ik bedoel helemaal niks negatiefs, wel zorgelijk!'

Steun
Volgens RTV Noord-Holland wilde de Haarlemse supermarkt waar het incident zich afspeelde niet verder reageren. Op hun eigen Facebookpagina krijgt Albert Heijn veel goedkeurende berichtjes. 'Chapeau aan de supermarktmanager die het opneemt voor zijn/haar personeel.'