Het Rode Kruis vroeg MOAM te helpen bij het verspreiden van de kennis over het Rode Kruis, met name onder jongeren. Veel mensen kennen immers niet meer dan het embleem van het Rode Kruis. Dit leverde drie verschillende ontwerpen op met een humoristische knipoog naar het rode kruis: een blauwe driehoek, een gele cirkel en een groen vierkant.

Iconisch embleem
De drie varianten zijn vanaf mei verkrijgbaar in de webshop van het Rode Kruis, in conceptstore van Hutspot en op verschillende bekende festivals. MOAM-founder Martijn Nekoui is onder de indruk van de vanzelfsprekendheid van het bestaan van het Rode Kruis. Dit jaar dus 150 jaar in Nederland. “Het Rode Kruis, dat is er gewoon. Overal in de wereld, maar ook hier. Het Rode Kruis zijn wij allemaal, van helden in oorlogsgebieden tot de vrijwilligers op een festival. MOAM brengt met deze collectie het Rode Kruis positief onder de aandacht en maakt duidelijk dat dit iconische embleem deel is van iedereen.”

Kleurrijke print
Het Rode Kruis is blij met het ontwerp en hoopt dat iedereen die het Rode Kruis een warm hart toedraagt het shirt aanschaft. Dragers van het kledingstuk laten zien dat ze achter de hulporganisatie staan. Er is bewust gekozen voor een basic item, aldus Nekoui: “Niets is toegankelijker en authentieker dan een mooi wit T-shirt. Iedereen kan zich daar snel mee identificeren. Door de kleurrijke print valt het shirt meteen op.”

Webshop
Het shirt is verkrijgbaar in de webshop van het Rode Kruis, in alle Hutspot-vestigingen en op verschillende grote festivals. Het shirt kost € 14,95. De opbrengst van het shirt gaat in z’n totaliteit naar de hulpverleningsprojecten van het Rode Kruis in binnen- en buiteland.