Alle video's met een LHBT-thema kwamen onder de noemer 'potentially objectionable content'. Vloggers maakte een vuist en gingen in protest. Rowan Ellis en Calum McSwiggan kwamen met een video waarin het probleem werd uitgelegd. 

Ook het COC kwam met een statement. De belangenorganisatie noemde de nieuwe functie van YouTube 'bijzonder kwalijk'. YouTube is een aantal maanden later door het stof gegaan. Susan Wojcicki, CEO van YouTube, heeft laten weten dat er nog een keer naar de nieuwe functie wordt gekeken. 'Op dit moment zijn er meer dan 12 miljoen video’s in allerlei soorten – inclusief honderden of duizenden met LHBTQ-content – beschikbaar in de Restricted Mode', aldus Wojcicki.

Om het nog krachtiger te maken komt YouTube opnieuw met de #ProudToBe-campagne. Er wordt een LHBT-geschiedenis maand georganiseerd en er komt een speciaal kanaal met LHBT-video's. Om daarmee te starten kwam de volgende video online:

Helaas is het gebaar voor veel mensen een vrijblief voor homofobe opmerkingen. Binnen de kortste keren kreeg de video 195 duizend dislikes en staat het vol homofobe opmerkingen.