In Australië is een lobbygroep actief de tegen de openstelling van het huwelijk is, The Coalition of Marriage. Die hadden betaald voor een groot billboard in het plaatsje Launceston op Tasmanië. Op de poster stond een oproep om tegen die openstelling te stemmen.

De buren waren niet gediend van deze boodschap. De mensen van Wiseguise Pizza, de buren om wie het gaat, besloten in te haken op de tekst en kalkten het onderstaande op de muur:

Een werknemer van Wiseguise Pizza vertelde aan tv-zender ABC: “Het is uiteraard uitgelopen op een enorme discussie. Iedereen heeft het erover of er nou ananas op een pizza kan, of niet.”

Hij vervolgde dat hij ieders mening respecteert en dat Wiseguyse Pizza zich verder alleen bezighoudt met het maken van pizza’s. Manager Alex Jones maakte zich echter zorgen: hij was bang dat klanten zijn zaak zouden associëren met het anti-huwelijkbillboard. “Deze oplossing is denk ik beter. Je ziet nu niet alleen dat bord. Het gebeurt wel vaker in Australië: als er een hoop discussie losbarst over iets, verlichten we de verhitte debatten met iets ludieks.

Bron: PinkNews