Weekday produceert al sinds 2011 T-shirts met prints die reageren op actuele maatschappelijke onderwerpen. Shirts voor het opengestelde huwelijk in Duitsland, één Europa en genderneutraliteit. Zes van die shirts zijn nu opnieuw te verkrijgen. 

Sinds 2011 heeft Weekday meer dan 300 van zulke shirts uitgebracht. Normaal zijn die alleen in geselecteerde winkels te verkrijgen, maar morgen kun je ze ook gewoon online shoppen. 

Niet alleen maatschappelijke onderwerpen
'Voor ons is Zeitgeist de kern van wie wij zijn als bedrijf', zegt Annika Berger, ontwerper bij Weekday. 'Het geeft ons de mogelijkheid om iets te zeggen en ergens voor te staan. Soms hebben we het over serieuze zaken, zoals mensenrechten, politiek of wetenschap, maar ook praten we over grappige onderwerpen die viral gingen, zoals de tweeling van Beyoncé of de terugkomst van Game of Thrones.' 

'Dit project geeft ons de kans om actuele topics, buiten mode om, te bespreken. We voelen dat het op dit moment erg belangrijk is om ons menselijke karakter te laten zien en een standpunt in te nemen omtrent maatschappelijke issues. Fashion is een sterke tool om een boodschap over te brengen.' 

De collectie
Zes van de meest bekende shirts zijn vanaf 28 september te koop op Weekday.com.