Een sympathiek idee van Harry’s (een fabrikant van scheerproducten) en Very Good Light (dat cosmeticaproducten maakt voor mannen) om het eens over een andere boeg te gooien om hun spullen aan de man te brengen. Zij bedachten het concept voor een video waarin twee transgender jongens zich voor het eerst scheren.

‘Dat ik voor het eerst baardgroei heb, voelt als een rite de passage, een overgangsritueel’, zegt Cayden. Hij heeft zich al eens geschoren, maar in het filmpje is te zien hoe hij Tyler liefdevol helpt bij zijn eerste scheerbeurt.

Zelfvertrouwen
Cayden vertelt: ‘Als man haal ik veel zelfvertrouwen uit het feit dat ik me moet scheren. Mijn eerste scheerbeurt was voor mij de eerste dag dat ik me echt mannelijk voelde. Je moet denken aan je vader en hoe die zich scheerde toen je opgroeide. Die het aan zijn zoon leert, op den duur. Maar ik moest het zelf doen en toen het lukte voelde ik me geweldig.’

In een statement schrijft cosmeticamerk Very Good Light: ‘In de advertenties voor scheerproducten is in honderd jaar tijd weinig veranderd. De mannen die je ziet zijn bijna altijd wit, hetero, atletisch en supermannelijk. Wij willen dat veranderen. Wij laten zien dat mannen in alle soorten en maten zich scheren en een positieve bijdrage leveren aan diversiteit.’

Bron: NewNowNext