Voor de tweede keer in korte tijd is met veel agressie gereageerd op een postercampagne waarin zoenende stellen staan afgebeeld. Suitsupply toonde twee zoenende mannen en eerder leidde een campagne van Femmes for Freedom met een zoenende jood en een moslima tot tumult.

Meer dan hartjes plakken
Initiatiefnemer Heleen Cousijn kwam op het idee voor een nieuwe campagne: Liefde is liefde. Ze schrijven: ‘Laat duidelijk zijn: de kussende mensen staan met die kus wel in hun recht, de agressieve reageerders niet. Als geen ander weten wij: met alleen hartjes plakken lossen we het probleem niet op. Onze oproep is daarom ook: spreek je uit, kom in actie en trek de grens! Liefde is liefde, en dat heb je niet te haten.’

Ze roepen iedereen op deze boodschap te delen. ‘Verspreid je verhaal via social media: vrije partnerkeuze is een verworvenheid, maar geen vanzelfsprekendheid. #trekeengrens, deel je verhaal, en verspreid de boodschap #loveislove.’

Via www.liefdeistochliefde.nl zijn de campagnestickers met harten aan te vragen. De stickers met de harten zijn magneten die je mee mag nemen van de plek waar je ze gevonden hebt. Plak ze op een zichtbare plek en spreek je uit.