Ruim 40.000 abonnees van de krant kregen afgelopen maandag een flyer van actiegroep Gezin in Gevaar in de bus. De groep vroeg de lezers een kaart te sturen naar Suitsupply om de campagne stop te zetten. 

Campagnegroep Gezin in Gevaar zet zich in ‘voor de bescherming van het gezin dat bestaat uit vader, moeder en kinderen.’ Ze verzetten zich tegen ‘de losgeslagen seksualisering en schadelijke gender-ideologie.’

Volgens Gezin in Gevaar stelt Suitsupply kleine kinderen bloot aan ‘zeer seksuele taferelen’. Die taferelen zijn dus de zoenende mannen in ‘erotische poses’. Op Nu.nl is te lezen dat de flyer de mening van een groot deel van de lezers van de krant weergeeft. Hoofdredacteur Steef de Bruijn: “Als reflectie hebben wij uiteraard een mening over homoseksualiteit in relaties. Ik kan mij wel verplaatsen in de waarden van deze beweging op het punt van homoseksualiteit. Dat is ook geen nieuws, dat standpunt verwoorden wij al jaren.”

Volgens De Bruijn is de flyer niet in strijd met het advertentiebeleid. “De bijbel geeft een heldere visie op relaties en het huwelijk. Een verbintenis op deze manier tussen mannen en vrouwen van hetzelfde geslacht is niet in lijn met wat God heeft beoogd met het huwelijk.”

Campagne
Afgelopen maand lanceerde Suitsupply een campagne met posters van zoenende mannen. Sommige mensen raakte nogal gefrustreerd en een tiental bushokjes werden vernield. Duizenden mensen ontvolgden bovendien Suitsupply op Instagram.

Het COC concludeerde al dat de rel rond de nieuwe Suitsupply-campagne laat zien dat homoseksualiteit nog lang niet volledig is geaccepteerd in de maatschappij.

Bron: Nu.nl