win een reischeque

TIJD VOOR ELKAAR

Met TUI SENSIMAR

Leestijd: 7 minuten - op 15 mei 2018

Mark Rutte heeft gewonnen: onze economie maakt overuren en wij doen gewillig mee. Van zes uur ’s ochtends tot middernacht werken, fitnessen, socializen en Netflixen we tot we in een burn-out belanden. De volgende dag smeren we Q10 en retinol op ons gezicht om te maskeren hoe moe we zijn. Gelukkig heb je geen werkloze huisvrouw die thuis zit vol energie en een actieve vakantie ambieert. Nee, liever even helemaal niets…

<advertorial>

Even tot rust komen en even geen kinderen in de buurt. Daar moet best naar gezocht worden. Reiskeizer tui heeft bij 27 prachtlocaties de SENSIMAR-vlag gehesen en de slagboom voor kinderen laten zakken. Dat betekent: rust, tijd voor elkaar en op volle kracht genieten, zoals dat op de Olympus ook elke dag gaande is.

Tekst: Thomas van Huissteden, fotografie: RUUD BAAN, styling: Kim Keizer | hair & make-up: Danine Zwets voor Kevin Murphy @ Angelique Hoorn | met dank aan Witman Kleipool

Hugo ging vast!
Winq gaat niet over één nacht ijs en stuurde 24 Kitchen-kok Hugo Kennis vast met zijn vriend Sander op inspectie naar de TUI SENSIMAR Seaside Suites & Spa in Mexico om te checken of het wel écht de moeite waard is. Hugo windt er geen doekjes om: “Normaal gesproken ben ik van de doe-vakanties: backpacken, rondreizen. Maar na een erg drukke werkperiode is eventjes helemaal niks hoeven doen ook enorm lekker! En ja, dat kan bij TUI SENSIMAR heel erg goed! Zo veel lekkere plekjes op het prachtige strand, er zijn verschillende zwembaden en à la carte restaurants. En een enorm chille jacuzzi op je kamer! Dikke prima! Hier komen we wel echt tot rust en dat is ook bevorderlijk voor de romantiek in onze relatie.”

Hugo en Sander in Mexico

Aanbieding
Alleen voor lezers van Winq
Net als Hugo en Sander kun jij ook met de liefde van je leven tot rust komen aan de Mexicaanse Rivièra Maya. Je vliegt met TUI fly van Amsterdam naar Cancun en verblijft zeven nachten in TUI SENSIMAR Seaside Suites & Spa op basis van All Inclusive. Er zijn negen verschillende restaurants, negen bars, vier buitenzwembaden en op het strand worden sportactiviteiten georganiseerd. Massages vind je in de wellness – als lezer van Winq boek je twee massages (30 min. p.p.) en betaal je maar voor eentje.

Negen dagen vanaf € 1199* o.b.v. All Inclusive, incl. vliegreis en gratis massage (2=1). Kijk op www.tui.nl/winq, bel tui op 088 088 58 85 of ga langs bij een TUI-winkel in de buurt.

Prijs is een vanaf-prijs o.b.v. 2 personen in een junior suite en vlucht in economy-klasse. Vanaf-prijs is beperkt beschikbaar op geselecteerde data. Exclusief boekingskosten (€ 25,- per boeking) en calamiteitenfonds (€ 2,50 per boeking). Aanbieding geldig op boekingen voor 25 juni 2018 en bij vertrek voor 31 oktober 2018.

Tijd voor elkaar

Of win een reischeque t.w.v. 1000 euro!
TUI houdt van Winq en stelt daarom twee reischeques ter waarde van € 1000 per stuk beschikbaar. Daar kun jij er eentje van winnen. Ga naar winq.nl/TUISENSIMAR en kies welke soort vakantie het beste bij jou past. De twee gelukkige winnaars worden op 29 juni gekozen. Ben jij dat? Ben jij dat? Ben jij dat?

Uit recent onderzoek blijkt dat het verheugen op een vakantie een van de prettigste onderdelen van de vakantiebeleving is. Wij vroegen vier koppels waar zij het zo druk mee hebben en hoe zij graag op vakantie gaan...

Arnout – trenchcoat: Guess, koltrui: Hugo Boss, jeans: Pure White, schoenen: Mason Garments. Daniël – jack: Hugo Boss, gilet: Strellson, armband: Buddha 2 Buddha, jeans: Wrangler, schoenen: Hugo Boss.

Daniël (35)
Mediaconsultant. Werkt 36 uur of meer.
“Mijn werk kan erg hectisch zijn. Als mediaconsultant maak ik mediastrategieën voor verschillende adverteerders. Vooral met naderende deadlines kan het voorkomen dat ik veel langere dagen maak dan ik eigenlijk van plan was. Ook heb ik het afgelopen jaar een extra studie naast mijn werk gevolgd en oriënteer ik mij momenteel om actief te worden in de lokale politiek. We hebben beiden een behoorlijk druk sociaal leven, zowel met elkaar als individueel. We moeten er dus echt op blijven letten dat we genoeg tijd aan elkaar besteden.”

Arnout (49)
Freelancer in de kunst. Werkt momenteel veel.
“Mijn werk is heel erg seizoensgebonden. Op dit moment is het echt krankzinnig druk. Mijn werkzaamheden als freelancer bij musea zoals het Rijksmuseum zijn dan ook totaal niet verdeeld in werkweken en weekenden. Soms werk ik dan ook veel te veel, omdat ik al weet dat ik in de periode daarna weinig te doen zal hebben. En zelfs als het even rustiger is qua opdrachten, dan ben ik alweer bezig met nieuwe projecten. Als ik even echt klaar met werken ben, gaan Daniel en ik graag naar het theater, concerten, opera’s of trekken we Amsterdam in met onze vrienden.”

Opposuits, schoenen: Mason Garments

Arnout: “In de vijftien jaar die wij samen zijn, hebben we al heel wat reizen en citytrips gemaakt. We proberen zo vaak mogelijk een maand naar de zon te gaan en in ieder geval elk jaar een trip van een week te maken in de zomer en in het najaar.”

Daniël: “Arnout is nauw betrokken bij de Amsterdam Rainbow Dress: een superleuk project waarmee aandacht wordt gevraagd voor het issue van antihomo-wetgeving (amsterdamrainbowdress.com). Op eigen gelegenheid reis ik waar ik kan voor een paar dagen met hem mee naar de steden waar de jurk te zien is. Wanneer we voor langere tijd naar het buitenland gaan ben ik zelf vooral liggend met een boek te vinden aan het zwembad. Arnout is liever wat actiever, dus zoeken we altijd een plek waar we beiden op onze eigen manier tot rust kunnen komen. Vaak trekken we dan ieder ons eigen plan in de ochtend, om elkaar vervolgens in de middag onder het genot van een lekkere salade en een goede fles wijn bij te praten over onze belevenissen.Voor je het weet, is het dan tijd voor cocktails – dat is voor ons nou echt vakantie.”

Misschien moeten Arnout en Daniël een keertje naar TUI SENSIMAR Lagoon Mauritius? Daar krijg je meteen bij aankomst een lekker drankje dat bij het fenomenale uitzicht op zee toch net wat lekkerder smaakt. www.tui.nl/SENSIMAR

Patrick – shirt: Strellson, pantalon: Hugo Boss, schoenen: Mason Garments. Pascal: leren jack: Guess, hoodie: Bjorn Borg, jeans: Pure White, schoenen: Hugo Boss. Mmet dank aan Sanremo Coffeemachines Netherlands

Patrick (42)
Master Barista & eigenaar van Capriole Café. Werkt vijf dagen per week.
“Na zeventien jaar financieel adviseur te zijn geweest, begonnen Pascal en ik twee jaar geleden in Den Haag het restaurant en de koffiebranderij Capriole Café. We hadden toen al tien jaar een relatie en ik was klaar voor een volgende stap. Het café werd een succes en ondertussen hebben we ook nog de webwinkel Koffie.nl opgezet. Daarnaast doe ik heel fanatiek aan paardrijden en ben ik tevens paardrij-instructeur. Sinds we met Capriole Café zijn begonnen, heb ik daar wel een stuk minder tijd voor, zo is het café alleen maar gesloten tijdens Kerst.”

Pascal (46)
Eigenaar van Capriole Café. Werkt zestig uur per week.
“Ik werk al twintig jaar met koffie. In het begin voornamelijk bij de groothandel van mijn familie, maar tegenwoordig besteed ik ook veel tijd aan eigen projecten. We proberen beiden maximaal vijf dagen per week te werken, omdat we de andere twee dagen op mijn nichtje van negen maanden passen. Echt geen straf, maar dat zorgt er wel voor dat onze weken goed vol zitten. In het café is altijd een van ons aanwezig, wat betekent dat we elkaar soms alleen even zien bij de overdracht van onze diensten. Samen met mijn familie beheren we ook de stichting PASpoort, die zich voornamelijk inzet om vrouwen in India een toekomst te geven. Kortom, we zijn niet zo snel voor één gat te vangen.”

Patrick – T-shirt: Off the radar, korte broek: Opposuits, sneakers: Puma. Pascal – jeans: Pure White, T-shirt: Pure White, jack: Zara, schoenen: Mason Garments

Patrick: “Voordat we met Capriole Café begonnen, gingen we bijna maandelijks op vakantie. Echt van weekjes Ibiza tot korte citytrips. Als we tegenwoordig op vakantie gaan, dan zijn de bestemmingen vaak gelinkt aan ons werk.”

Pascal: “We zijn altijd op zoek naar de beste producten voor het café. Als we dan bijvoorbeeld terugkomen van een bezoek aan een koffieplantage bij ons vakantieverblijf, dan hebben we altijd ontzettend veel te bespreken. We kunnen onze werkzaamheden eigenlijk nooit helemaal loslaten. Op vakantie zie je ons niet snel backpacken, want hard werken doen we thuis al genoeg. Helemaal omdat we ze zelf uit de hospitality komen, en dus graag zien hoe ze daar op andere plekken invulling aan geven. Als we volledig tot rust willen komen, dan vind je ons in een mooi hotel met goed eten, massages of een spa, waar we echt even goed kunnen ontspannen.”

Een goede vakantie zouden Patrick en Pascal bij TUI SENSIMAR Seaside suites & spa in Mexico kunnen vieren. Witte gazebo’s aan zee, waar de strandbutler een goed glas wijn brengt. Mét culinaire versnapering, want dit gloednieuwe hotel is nu al befaamd wegens haar gourmet inclusive-formule, waarbij het eten van hoog niveau is. www.tui.nl/SENSIMAR

Saint Laurent, riem: vintage Chanel, pantalon: Topshop, schoenen: models own. Maikel – jack: vintage Chanel, T-shirt: Topshop, jeans: models own, schoenen: Nike air max

Elio (28)
Master Orthopedagogiek, modeblogger, YouTuber en heeft een eigen bedrijf in het nachtleven. Werkt overal en altijd.
“Naast studeren, actief zijn op YouTube, Facebook, Instagram (@elioheres) en het maken van video’s voor de Gender and Sexuality Alliance (GSA), blijft er af en toe weinig tijd over om nog veel andere dingen te doen. Iets wat ik wel zie als een hobby is het volgen van stedelijke ontwikkelingen in Nederland, om daar vervolgens over te discussiëren op fora. Als ik net wakker ben, kan ik dat heel geconcentreerd doen in alle rust. Het grappige is dat wanneer Maikel terugkomt van zijn werk, ik het soms over thema’s wil hebben die hij ook op werk voorbij ziet komen. Zo is hij thuis af en toe dus ook nog een beetje aan het werk.”

Maikel (34)
Geeft les op de Hogeschool van Amsterdam, werkt bij een woningcorporatie en eigen bedrijf in het nachtleven. Werkt zes à zeven dagen per week.
“Ik heb net een master afgerond. Ik ben blij dat het studeren nu echt voorbij is, want naast mijn werk bij woningcorporatie Ymere ben ik doordeweeks docent aan de Hogeschool van Amsterdam. In het weekend ben ik veel tijd kwijt aan mijn eigen bedrijf en ben ik vaak op pad als tourmanager van Joost van Bellen. Omdat ik hierdoor geregeld zeven dagen per week aan het werk ben, is het af en toe heel fijn dat Elio werkzaam is als host en stylist in het Amsterdamse nachtleven. Zo kunnen we deels hetzelfde leefritme aanhouden en wat meer tijd voor elkaar hebben.”

Elio – jack: vintage, jeans: Pure White, zonnebril: models own. Maikel: shirt: Zara, bril: models own

Maikel: “De afgelopen twee jaar zijn we door onze masterstudies een stuk minder weggeweest. Elio ging soms wel met vrienden, maar dat is toch anders. We zijn wel samen naar IJsland geweest.”
Elio: “We hebben toen binnen drie dagen meer dan zestienhonderd kilometer moeten rijden, omdat we gewoonweg niet meer tijd hadden. Binnenkort gaan we wel voor tien dagen terug om rustig de echt interessante dingen te bekijken. Marrakech staat ook hoog op ons lijstje, omdat ik vaak van andere influencers hoor dat het echt een heel mooie stad is. Voor ons zou het ook goed zijn weer eens een week helemaal niets te doen op een plek met alleen maar stoombaden en veel eten en drinken. Op mijn reizen gaat trouwens geregeld wat dingen mis. Zo werd mijn mobiele telefoon gestolen in Ho Chi Minhstad en miste ik vervolgens zowel mijn vlucht als de aansluitende boottocht naar mijn eindbestemming. Uiteindelijk op het eiland aangekomen bleek mijn kleding nooit van het vliegveld te zijn vertrokken en zat ik vervolgens een week zonder kleding en telefoon.”

Probeer eens TUI SENSIMAR Medina Gardens. Het centrale Djemaa el Fna-plein van Marrakech ligt op vijf minuten lopen van dit prachtige hotel. De grote, groene tuin is een oase van rust. Een deel van het complex is monumentaal erfgoed, waardoor je hier authentieke details tegenkomt. En natuurlijk is er een heerlijke hamam! www.tui.nl/SENSIMAR

Nicola – Strellson, hoodie: Bjorn Borg, bril: models own, jeans: G-Star, sneakers: Converse. Diederik – T-shirt: River Island, jeans: Pure Wwhite, sneakers: Nike via Oqium

Nicola (37)
Digital art director voor G-Star en organisator van onder andere Kalinichta en Tropikali. Werkt vijf dagen per week.
“Van maandag tot vrijdag werk ik als digital director aan de online identiteit van G-Star. Het werken aan onze feesten en het festival doe ik in tegenstelling tot Diederik juist wel het liefst in de avond, of eigenlijk nog liever ´s nachts. Ik heb dan meer inspiratie en ben creatiever. Toch probeer ik wel geregeld een avond helemaal vrij te houden, omdat het werk eigenlijk nooit helemaal stopt. Vroeger zag ik het nog echt als hobby, maar nu het steeds groter wordt, zal ik het langzaam als werk moeten gaan zien. Dat is moeilijk, want zolang er nieuwe ideeën blijven komen, kan ik niet goed stoppen met het werken aan onze feesten.”

Diederik (35)
Eigenaar The Best Social en organisator van onder andere Kalinichta en Tropikali. Werkt veertig uur per week, maar regelmatig extra in de avonden en weekenden.
“Door het organiseren van het nieuwe festival Tropikali was de afgelopen periode ontzettend druk. Ik heb constant nieuwe ideeën, die ik het liefst direct uitwerk. Ook gingen de projecten van mijn bedrijf The Best Social ondertussen gewoon door, dus moest er ook geregeld in de avond hard worden gewerkt. Eigenlijk is dat ‘s avonds thuis werken iets waar ik erg op tegen ben, maar aangezien ik mijn bedrijf al tien jaar run en we de afgelopen jaren flink gegroeid zijn, ben ik het inmiddels wel gewend. Toch hoop ik straks weer wat minder te werken, zodat we eindelijk eens goed op vakantie kunnen.”

Nicola – overhemd: Wrangler, jeans: G-Star, sneakers: Converse. Diederik – spijkerjack: Pure White, T-shirt: Topshop, zonnebril: River Island, jeans: G-Star, sneakers: Nike

Diederik: “Nu we het organiseren van feesten steeds meer als werk moeten zien, is reizen echt een nieuwe hobby van ons geworden. We doen het nog lang niet genoeg, maar we gaan geregeld een paar dagen weg.”
Nicola: “Als we voor langere tijd vakantie nemen, zo’n twee tot drie weken, dan gaan de telefoons uit en ontdekken we graag andere culturen. Dat lukt ons vaak niet goed tijdens die korte vakanties, omdat we dan nog te veel in een workflow zitten. Een van onze favoriete bestemmingen is Madrid. Daar gaan we vooral heen om te relaxen, vrienden te zien en soms eens goed te feesten. Ook gaan we graag naar een fijne warme bestemming aan de zee, zoals Griekenland. Wel heb ik vaak het gevoel niet voldoende gezien te hebben op vakantie, dus in plaats van de hele dag op het strand te liggen, sluit ik de dag daar liever af onder het genot van een drankje en met uitzicht op de ondergaande zon.”

In Griekenland zijn maar liefst tien TUI SENSIMAR-hotels! Het Kalliston resort by Atlantica hotels op Kreta wordt als beste gewaardeerd met een 9,6. Je kunt er romantisch dineren in de wijnkelders van de hotelsommelier en er zijn frappés met een smile. www.tui.nl/SENSIMAR

Advertentie

Winq in je inbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks een overzicht van de beste artikelen.

Magazine #88

Deze keer onder meer: Tim Oliehoek, de 26 beste gay biopics en James Corden.