Gratis entree!

Kom naar de Rainbow Business Conference tijdens Pride Amsterdam 2019

Bekijk hier het complete programma

Leestijd: < 1 min

Heeft Pride Amsterdam zijn ziel verkocht aan het regenboogkapitalisme? Zijn bedrijven die meedoen aan Pride Amsterdam activisten of maken zij verborgen reclame? Praat erover tijdens de Rainbow Business Conference. Meld je nu GRATIS aan.

Wettelijk gezien zijn de rechten van LHBTQ-personen in ons land (best wel) goed geregeld. Wat betreft de sociale acceptatie is er echter nog heel wat niet in orde. Fysiek en verbaal geweld tegen is nog aan de orde van de dag.  “Homo” en “Gay” zijn de meest gebruikte scheldwoorden, een rechter rekent “Kankerhomo” zelfs tot normaal taalgebruik. Taxichauffeurs weigeren nog steeds travestieten. Eén op de driewerknemers durft op het werk niet uit de kast te komen. Het aantal pogingen tot zelfdoding is onder LHBTQ-jongeren 5x groter dan onder hetero jongeren en ga zo maar door.

Bedrijfsleven
Er zal dus in aanvulling op die wettelijke aanpak van LHBTQ-personen een maatschappelijke verandering moeten plaatsvinden. Het bedrijfsleven kan hier een rol in spelen. Niet alleen wat betreft hun eigen (potentiële) medewerkers maar ook wat betreft hun (potentiële) klanten. Dit door op tal van manieren te uiten dat iedereen er toe doet. Het zichtbaar deelnemen aan de Amsterdam Pride is een van die manieren. Binnen de LHBTQ-gemeenschap is daar echter ook weerstand tegen. Sommigen ervaren dat “de commercie er met onze Pride vandoor gaat”. Daarnaast zijn er ook bedrijven die meeliften op het succes van de Pride (Amsterdam) zonder zich te bekommeren over de positie van LHBTQ-personen of zelf andere mensenrechten. (Pink Washing).

Conferentie
In samenwerking met Winq Magazine organiseert de Pride Business Club een conferentie die in een actieve setting voor- en tegenstanders van de actieve rol van het bedrijfsleven in de LHBTI emancipatie in het algemeen en de Pride Amsterdam in het bijzonder, met elkaar in dialoog te laten gaan. Op deze manier willen we onder meer in een breder verband informeren wat de drijfveren voor het bedrijfsleven zijn om te participeren in de Pride Amsterdam en inzicht verschaffen in het verschil tussen deze wijze van participeren en het zogenaamde Pink Washing.

Kom naar de Rainbow Business Conference
Iedereen is welkom om hierbij aanwezig te zijn. Toegang is gratis, laat even weten of je komt via onze Facebookpagina

De conferentie vindt plaats op 29 juli 2019 van 13:30 tot 17:00 uur in de Loft van de A'dam Toren. 

Programma
1. Welkom door de dagvoorzitter (Wouter Neerings, Voorzitter CPC, voormalig voorzitter COC NL)

2. Inleiding (Frits Huffnagel, voorzitter AGP)

3. Keynotes
a. Afgewogen marketinganalyse – pro-participatie van het bedrijfsleven. (Alfred Verhoeven, marketing deskundige)
b. Kritische inleiding over participatie van het bedrijfsleven (Sidney Smeets, Strafrechten advocaat)

4. Forum discussie
Op basis van stellingen die door de beide inleiders zijn aangedragen wordt gediscussieerd. De deelnemers:
- Koen van Dijk (Directeur COC NL)
- Robert Kalff (Pride Utrecht)
- Nathalie Lam (Manager sponsoring and diversity, Philips)
- Mirjam Preusterink (voorzitter AGP sportcommissie)
- Robertjan Reininga (Voorzitter LHBTI netwerk Genius)
- Edwin Reinerie (Winq Magazine)
De zaal wordt hier door middel van BuzzMaster actief bij betrokken. 

5. Pride Amsterdam Convenant          
Met de ondertekening van dit convenant geven de leden van de PBC aan voor 1 augustus 2020 te streven naar aanhef van medewerkers en klanten waarin iedere gender zich kan herkennen.

Aangezien dit voor een aantal leden van de PBC wettelijk nog niet mogelijk is zal tevens aan van vertegenwoordigers van de coalitiepartijen een ontwerp wetsvoorstel worden aangeboden dat het mogelijk maakt om dit ook wettelijk te realiseren. 

6. Netwerkborrel.

Aanmelden
Laat even weten of je komt via onze Facebookpagina. Entree is gratis!

Powered by Labrador CMS