Charli XCX maakt powerpop die weliswaar niet per se alternatief is, maar eigenzinnig genoeg om op te vallen tussen de inwisselbare muziek van zangeressen als Dua Lipa, Ava Max, Mabel en Rita Ora. Charli heeft haar eigen muzieklabel opgericht, genaamd Vroom Vroom. Een van de eerste acts die ze heeft getekend is een meidengroep, Nasty Cherry.

De weg naar succes
In de docusoap I’m With The Band: Nasty Cherry zijn de eerste stappen op weg naar het succes van Nasty Cherry te zien. In zes afleveringen zien we hoe de vier door Charli XCX zelf uitgekozen zangeressen bij elkaar intrekken, voor het eerst optreden en hun eerste single uitbrengen.

Uit de synopsis: “In een tijd dat er geen standaard manier meer is naar succes meer is in de muziekindustrie, heeft Charli XCX vier vrouwen uitgekozen voor een alt-popband, Nasty Cherry. Samen vormen ze een onconventionele mix van debutanten en ervaren muzikanten.”

Instagram en Spotify
Netflix belooft ‘een intiem inkijkje in hoe het is om je droom te zien vervullen’. I’m With The Band: Nasty Cherry laat zien welke keuzes de vrouwen maken in een tijd dat muziek via bijvoorbeeld Instagram en Spotify aan de man wordt gebracht.

Sinds Nasty Cherry begin dit jaar werd opgericht, hebben ze een behoorlijke following gekregen. Hun eerste single ‘Win’ is 1,5 miljoen keer gestreamd op Spotify, waar ze maandelijks 90.000 luisteraars hebben. Een eerste album zal ergens in 2020 verschijnen.

Bekijk de trailer
I’m With The Band: Nasty Cherry is vanaf 15 november te zien op Netflix. Hier de trailer.