In de nieuwe campagne van ondergoedmerk Bonds zijn twee mannen te zien die een stel vormen. Op een van de advertentiefoto’s is te zien hoe de mannen elkaar intiem zoenen (zelf zouden we dat schaaltje met eten eerst even hebben weggezet). Op een andere foto is te zien hoe ze naast een bed zitten/liggen.

Affectie
Het stel dat te zien is, vormt in het echt ook een koppel. Het gaat om de modellen Steve Fernando en Nicolas Rivet. Maar voor sommige mensen gaat de affectie die ze tonen in de campagne veel te ver.

In de commentaren op het Instagram-account noemen sommigen de campagne ‘aanstootgevend’. Er zijn zelfs officiële klachten binnengekomen bij de Australische variant op de Reclame Code Commissie, Australia’s Advertising Standards. Niet meer dan vijf, maar toch.

Expliciet
Een aantal reageerders zegt niet zozeer homofoob te zijn, maar dat ze de campagne te expliciet vinden – ook als het zou gaan om een heterokoppel. Iemand wijst op het christelijke aspect van kerst. Waarom moet het zo seksueel, allemaal?

Nou, omdat het gewoon mooie foto’s oplevert, punt. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die het een prachtige campagne vinden waarin diversiteit centraal staat. Iemand  schrijft: “Ik ben zelf christelijk, maar ik ondersteun iedereen. Dit is zo’n lieve advertentie!”

Fijne feestdagen
In een reactie aan Daily Mail Australia reageert Emily Small, bestuurder van het moederbedrijf Hanes Apparel, als volgt: “Onze kerstcampagne viert de band die mensen met elkaar hebben. Bonds is een merk dat er is voor alle Australiërs en we wensen het koppel in onze campagne heel fijne feestdagen.”

Bron: Attitude