Winq ♥︎ Levi's Pride

Deze Pride-collectie komt LHBTQ's echt ten goede

Levi's Pride 2020: Use Your Voice

Leestijd: 2 minuten - door Winq redactie op 10 augustus 2020

Levi’s® introducteert Pride 2020, in samenwerking met Self Evident Truths, een fotografieproject van iO Tillett Wright, waarbij 10.000 personen zijn vastgelegd die zich identificeren als anders dan heteronormatief. 100% van de netto-opbrengst gaat naar OutRight Action International. Find who you are. Use your Voice. Share it with the world.

Een Pride-collectie creëren waar de LHBTQ-gemeenschap ook echt iets aan heeft is geen sinecure, zo blijkt ieder jaar weer. Een kledingmerk dat goed begrepen heeft hoe je dit doet is Levi’s. In hun nieuwe Pride-collectie Use Your Voice stelt het merk de stemmen centraal van mensen die zich hardop uitspreken en inzetten voor een betere wereld.

"Bij Levi's zijn we nooit bang om onze stem te gebruiken om het juiste te doen voor onze medewerkers, partners en fans", aldus Jen Sey, Senior Vice President en Chief Marketing Officer bij Levi's. "Daarbij zijn we trotse supporters van degenen die zich uitspreken voor gelijkheid en hun stem gebruiken om verandering teweeg te brengen en een positieve impact te maken in hun community's. Dit jaar is onze Pride-collectie zowel een aanmoediging als een viering van de mensen die hun stem gebruiken om de wereld te veranderen."

Doppelgang Levi's Pride 2020
Sander & Maurice de Graaf, beter bekend als dj-tweeling Doppelgang.

Levi's werkte voor hun campagne onder anderen samen met Sander en Maurice de Graaf, beter bekend als de Amsterdamse dj-tweeling Doppelgang, die sinds 2011 de fashion- en clubscene veroveren met hun geheel eigen interpretatie van housemuziek.

“De kracht die onze queerness ons geeft, gebruiken we om ons uit te spreken voor de LHBTQ-gemeenschap” - Doppelgang

"Het ontdekken van onze queerness ging gepaard met een nieuw gevoel van kracht. Die kracht en onze stem gebruiken wij om ons uit te spreken en in te zetten voor onze broers en zussen in de LHBTQ-gemeenschap via onze muziek, onze evenementen en de manier waarop we ons kleden." 

Proud ally

Levi's maakt zich al decennia hard voor de rechten en acceptatie van de LHBTQ-gemeenschap. Zo mengde het bedrijf zich in 2008 in de strijd tegen Proposition 8, een wijziging in de Californische grondwet die het voor koppels van gelijk geslacht onmogelijk maakte om te trouwen. In 1992 was Levi’s daarbij het eerste bedrijf in de Fortune 500 – een lijst van de 500 grootste bedrijven van Amerika – red.] dat besloot om ook samenwonende partners van gelijk geslacht toegang te geven tot de collectieve ziektekostenverzekering.

Al jaren komt het merk met een fraaie Pride-collectie en voor het tweede jaar op rij gaat niet een fractie, maar de volledige honderd procent van de netto omzet daarvan naar OutRight Action International, een non-profitorganisatie die zich het hele jaar door inzet voor de rechten en acceptatie van LHBTQ personen wereldwijd.

De nieuwe Pride-collectie bestaat uit een serie grafische T-shirts met het Levi’s logo in regenboogkleuren en de tekst ‘Use Your Voice!’. Daarnaast zijn er tie dye en stonewashed trucker jackets en korte broeken en zelfs een stonewashed cowboybroek.

Kijk voor de volledige collectie op levi.com.

Fotografie: Diederick Bulstra Photography

Volg je ons al op Instagram?

Delen op

Winq in je inbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks een overzicht van de beste artikelen.

Magazine 104

Deze keer: Hugo Kennis, queer tweelingen en 'gaycationing' in coronatijd

Neem een abonnement

Geef cadeau