“Ik weet hoe het is om als jonge maker helemaal onderaan te beginnen en dat niemand op je zit te wachten”, aldus Dook van Dijck. “Er zijn zoveel vette zangers, schrijvers en makers die met hun werk ook nog eens bijdragen aan maatschappelijke en actuele thema’s die nu spelen. Die verdienen het om meer gezien te worden.”

De talkshow zal er niet uitzien als wat we gewend zijn “Het is een lekkere eclectische show in een zwembad vol guilty pleasures en bijzondere verhalen”, zegt van Dijck.

Coronatijd
Club Next is een nieuw online platform voor jongeren wat is opgezet aan het begin van corona.Van Dijck: “Wij merkten in het begin van de coronatijd dat er geen aandacht was voor de jongeren en hun problemen met hun toekomst.  Ik ben samen met een paar anderen bij elkaar gekomen en toen hebben we het plan bedacht om een nieuw social media-platform op te zetten. Met Club Next willen we jongeren verbinden en inspireren via content die wij zelf maken op onze socials.”

Club Next heeft inmiddels AVROTROS als mediapartner en samenwerkingen met CJP, de DUO Jongerenraad en Young Capital. Ook zijn ze in het Instagram-museum van Anna Nooshin, The Upside Down Amsterdam, te zien met een eigen Instagram vs. Realitycheck-expositie.

Dook Duikt In is vanaf donderdag 15 oktober online te zien bij Club Next.

Lees ook: Dook van Dijck over zijn eerste keer in een gaybar