In een persbericht melden de mensen van De Regenboog, een keten die bestaat uit drie cafés in Rotterdam, Eindhoven en Nijmegen, dat ze al bijna vier maanden in complete lockdown zitten, zonder mogelijkheid tot omzet in de vorm van afhalen of online verkoop.

Schijtgenoeg
Daarom zijn ze gestart met de verkoop van wc-papier en wel een speciale editie in regenboogkleuren. Ze verpakken hun ludieke boodschap met een paar woordspelingen: “Wij geven hiermee een knipoog naar het ‘hamstergedrag-, omdat we er ‘schijt-‘genoeg van hebben, het een ‘shit-‘situatie vinden, et cetera.”

Voor de actie zijn ze een samenwerking aangegaan met The Good Roll, een bedrijf dat duurzaam toiletpapier maakt. Van de opbrengst gaat 50% naar goede doelen in Afrika om daar sanitaire voorzieningen te ontwikkelen.

Bezorging in het hele land
Al het personeel van De Regenboog heeft meegewerkt aan een fotoshoot. Ze bezorgen de pakketten zelf door het hele land, van Groningen tot Maastricht en alles daar tussenin.

Bij een eerdere actie verkochten ze cupcakes, waarmee ze 43 verschillende steden bereikten, de verwachting is dat dit er nu meer zullen worden.

Meer informatie over de toiletpapieractie is te vinden op de website van Bar De Regenboog.