Winq ♥︎ Moët & Chandon

Champagne drinken voor het goede doel

15 februari 2021, Winq redactie, 2 minuten

Genieten van heerlijke champagne én een goed doel steunen: beter dan dat wordt het eigenlijk niet. Het Franse champagnehuis Moët & Chandon strikte internationaal modeontwerpster Yoon van modelabel AMBUSH om een limited edition-fles van Moët Impérial te maken.

“Ik ben erg enthousiast over het feit dat ik een volledige Carte Blanche heb gekregen om de fles van Moët Impérial opnieuw te ontwerpen” vertelt de ontwerpster. “Het was een uitdaging, mede doordat het merk zo herkenbaar is en we de iconische statuur niet wilden verliezen, maar ik zag het ook als een mogelijkheid om mijn eigen esthetiek als toevoeging te brengen. Tijdens mijn bezoek aan Epernay zag ik de toewijding die Moët & Chandon spendeert aan de natuur en het onderhouden van het kostbare land. Dit heeft me geïnspireerd om het World Land Trust te kiezen als goed doel wat het Huis zal ondersteunen: zo kunnen we door middel van dit ontwerp samen aan een betere wereld werken.”

Het is de eerste keer in 152 jaar dat de iconische fles van Moët Impérial opnieuw is ontworpen. De samenwerking wordt gekenmerkt door Yoons creatieve visie en gevoel voor moderniteit. Opbrengsten van de limited edition-fles gaan naar het World Land Trust, een internationale liefdadigheidsinstelling voor natuurbehoud die bedreigde omgevingen beschermt.

Moët & Chandon AMBUSH

"We zijn Moët & Chandon dankbaar voor haar vrijgevigheid om ons te helpen het Canandé-reservaat in het Ecuadoriaanse Chocó-woud te behouden, een plek die even biodivers is als het Amazone-regenwoud, maar veel meer bedreigd is", zegt Jonathan Barnard, CEO van World Land Trust. “Slechts 2 procent van dit bos is nog aanwezig, maar het wordt nog steeds bewoond door 10 procent van de diersoorten die nergens anders op de planeet voorkomen. De steun van de samenwerking Moët & Chandon x AMBUSH zal een directe impact hebben op het stoppen van de ontbossing van de Chocó, niet alleen ter wille van de kwetsbare soort, maar ook om een van de oorzaken van klimaatverandering te bestrijden."

De fles Moët Impérial, die in beperkte oplage in samenwerking met Yoon werd gemaakt, is gevuld met de champagne van het huis. Deze wordt gekenmerkt door een heldere fruitigheid; een verleidelijk smaakpalet en een elegante rijpheid, allemaal onderscheidende kenmerken van de melanges van Moët & Chandon. De samenstelling is ontworpen om de rijkdom en diversiteit van de wijngaarden van de Champagnestreek te weerspiegelen: de champagne wordt gestructureerd met een lichte dominantie van Pinot Noir; de tekstuur ontstaat door Meunier en deze wordt versterkt door de frisheid van Chardonnay.

De Moët & Chandon x AMBUSH limited edition is vanaf vandaag verkrijgbaar bij de Bijenkorf en vanaf 22 februari bij een select aantal online partners.

Magazine 108
Deze keer: Michiel van Erp, de dragscene van Taiwan en de Winq Diversity Awards
Delen op

Winq in je inbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks een overzicht van de beste artikelen.

Magazine 108

Deze keer: Michiel van Erp, de dragscene van Taiwan en de Winq Diversity Awards

Neem een abonnement

Geef cadeau