Bekijk ‘We Haven’t Said Enough’ van het Nederlands Dans Theater online

Livestreams op 20, 21 en 22 april

Leestijd: < 1 min

Een van de voordelen van corona: ineens zijn heel veel voorstellingen online toegankelijk voor een groot publiek. Voor de dansvoorstelling We Haven’t Said Enough hoef je niet af te reizen naar Den Haag, je bekijkt deze online via een livestream, op 20, 21 en 22 april.

Dinsdag 20, woensdag 21 en donderdag 22 april, 20.00 uur presenteert NDT 2 We Haven’t Said Enough. De livestreams bestaan uit IMPASSE van Johan Inger en The Big Crying van Marco Goecke. De voorstellingen vanuit het Haagse Zuiderstrandtheater zijn exclusief te volgen op ndt.nl. De ticketprijs is vijftien euro.

IMPASSE

Stilstand is een belangrijk thema van IMPASSE. Choreograaf Johan Inger laat zien hoe groepsdruk individuele ontwikkeling in de weg staat. De uitwerking van dit idee is echter verre van afstandelijk. Vloeibare bewegingen en aanstekelijk ritmes bij de jonge dansers van NDT 2 zorgen niet alleen voor momenten van isolatie, maar ook voor komische opluchting. IMPASSE ging maart 2020 in première, kort voordat alle theaters vanwege de coronamaatregelen hun deuren moesten sluiten en de tournee werd afgelast. Veel mensen moesten daardoor dit ballet missen. Nu krijgen ze bij de livestreams van We Haven’t Said Enough de kans dit pakkende, energieke werk alsnog te zien.

The Big Crying

The Big Crying is misschien wel het meest persoonlijke werk van choreograaf Marco Goecke. Hij begon eraan in de herfst van 2020, kort na de dood van zijn vader. Een stuk over afscheid, over lichamen als haperende motoren en kostuums als de gordijnen van een lijkwagen. Tegelijk vieren de negentien dansers, bij alle vergankelijkheid, vurig levensdrift en de vreugde van het leven. The Big Crying had 18 maart jl zijn wereldpremière als livestream. De reacties van pers en publiek waren overweldigend. Zo gaf de Volkskrant vijf sterren: “Prachtig hoe Goecke een onpeilbare emotie van verse rouw versus onhandig medeleven vangt… Je kunt ook gewoon genieten van dit spervuur aan verkrampte, hoekige, roffelende bewegingsexplosies.” Nu krijgt iedereen – op veler verzoek – wederom of alsnog de kans te genieten van dit overweldigende, emotionele werk.

Coverbeeld: The Big Crying, fotografie Rahi Rezvani

Powered by Labrador CMS