Gay koppel Amir en Aamir te zien in Pride-campagne voor Unilever

‘United we stand’

Leestijd: < 1 min

Amir en Aamir waren onlangs in het nieuws omdat ze als eerste Aziatische koppel met elkaar zijn getrouwd in Bradford. Nu zijn ze te zien in de nieuwe Pride-campagne van drogisterijketen Superdrug, die speciaal voor Pride een collectie Unilever-producten heeft uitgebracht.

‘United we stand’ is de naam van de nieuwe Pride-campagne van de Britse drogisterijketen Superdrug. Samen met Unilever hebben ze een reeks inspirerende video’s gemaakt, waarin de levens van lhbtq-mensen in het Verenigd Koninkrijk centraal staan.

Getrouwd

In een van de video’s die ze hebben gemaakt, zijn Amir en Aamir te zien, die onlangs in het nieuws waren omdat ze als eerste Aziatische gay-koppel met elkaar zijn getrouwd in Bradford. In de video vertelt Amir: “Individueel zijn we sterk, maar samen vormen we een kracht. We komen uit hetzelfde dorp, spreken dezelfde taal en hebben dezelfde naam!

In een andere video zijn AJ en Kai te zien, twee transgender mannen van in de twintig uit Liverpool. In video drie is Martina uit Yorkshire te zien, die vertelt over haar toekomstige transitie. Tot slot is Millie gefilmd, die in Pimlico woont en haar familie, vrienden en vriendin introduceert.

Switchboard

Superdrug en Unilever doneren 50.000 pond aan de organisatie Switchboard, een telefonische hulpdienst in het VK. Op de website en in de vestigingen van Superdrug zijn speciale Pride-edities te koop van bekende Unileverproducten.

De video’s zijn gemaakt door Jess Kohl. Met de vier filmpjes wil ze de rijkdom van de Britse queer cultuur laten zien. “Het is onmogelijk om alle facetten daarvan te laten zien, maar het is een goed begin”, zegt ze hierover.

Hier de vier video’s.

Powered by Labrador CMS