“Goede stijl kent geen grenzen en ik heb er altijd van gedroomd om mode te creëren voor iedereen”, zegt ontwerper Tommy Hilfiger. Met zijn kledingmerk Tommy is hij een samenwerking aangegaan met Pose-acteur en activist Indya Moore, in het kader van het People’s Place-programma. Dat is een ambitieus platform waarmee Tommy Hilfiger inclusiviteit wil bevorderen binnen alle terreinen die met mode te maken hebben.

Persoonlijke details

De TommyXIndya-collectie is gebaseerd op een serie voor Tommy Hilfiger kenmerkende kledingstukken, die een nieuwe look hebben gekregen. Door de persoonlijke details van Indya Moore hebben die nu een genderfluïde, moderne twist gekregen die zijn voorzien van hun persoonlijke verhaal.

“Deze capsulecollectie gaat verder dan alleen goede stijl”, zegt Moore. “We zetten hiermee een nieuwe standaard neer. Veel mensen durven zichzelf niet te zijn omdat ze altijd te horen kregen dat er iets mis was met ze. Met deze collectie laten we zien dat die voor iedereen is.”

Wedergeboorte

Enkele details van Moore zijn de ruimer vallende schouders van enkele stukken. Elders zijn verwijzingen opgenomen naar The Bronx, waar Moore is opgegroeid. Ook is een lotusbloem te zien, die verwijst naar wedergeboorte.

Als onderdeel van de samenwerking met Moore doneert Tommy Hilfiger een bedrag aan drie goede doelen. Allereerst aan Rainbow Road, een non-profit organisatie die vervolgde lhbtq-personen over de hele wereld in veiligheid probeert te brengen. Dan is er ROAD, oftewel Reuniting of African Descendants, een organisatie die wordt geleid door transgender personen van kleur en investeert in het bevorderen van het sociale economische welzijn van Afrikaanse nakomelingen (waarbij de nadruk ligt op queer, transgender en non-binaire personen). Tot slot is er Global Coralition, dat zich richt op het herstel van de zeebodem in samenwerking met lokale gemeenschappen.

Campagnegezichten

In de campagne is niet alleen Indya Moore te zien. We stellen de anderen hier even aan je voor. Allereerst is er Chella Man, een transgender man met Chinese en Joodse roots. Chella Man noemt zichzelf multimedia-artiest, is doof en schreef het boek Continuum.

Dan is er activist en model Gia Love, bedenker van de ‘What’s Your Fantasy’-campagne die pleit voor de rechten van zwarte transgender vrouwen. Cory Walker is model en acteur en wordt vertegenwoordigd door New Pandemics, een casting- en managementbureau die pleit voor zinvolle lhbtq-vertegenwoordiging. Tot slot is er Pidgeon, die zich inzet voor bewustwording rond interseksualiteit en medeoprichter is van het Intersex Justice Project. Pidgeon is door Barack Obama benoemd tot Lhbtq Champion of Change.

Nu verkrijgbaar

De collectie TommyXIndya is sinds deze week verkrijgbaar via Tommy.com en in de winkels van Tommy Hilfiger. Hieronder de video en een selectie uit de campagnebeelden.