Winq ♥︎ Hema Beauty

HEMA maakt beauty-afdeling permanent inclusiever

Make-up heeft geen gender

03 augustus 2021, Winq redactie, 2 minuten

Nagellak, oogschaduw en lipgloss zijn niet alleen voorbehouden aan vrouwen. HEMA onderstreept dat door vanaf deze maand landelijk de winkelcommunicatie op de afdeling beauty permanent inclusiever te maken. “We willen onze diverse maatschappij zo goed mogelijk laten zien.”

Door de winkeluitingen op de afdeling beauty permanent inclusiever en representatiever te maken voor de hele samenleving hoopt HEMA een veilige omgeving te creëren waar alle klanten zich welkom en aangesproken voelen. Een plek waar iedereen, ongeacht diens gender, durft te vragen, uitzoeken en ontdekken, zodat zij zichzelf ook buiten de winkels in alle kleuren kunnen tonen.

Inclusieve winkelcommunicatie HEMA beauty
Boegbeeld Loiza Lamers (tweede van links) met de andere gezichten van de campagne.

Pride-campagne

Met model Loiza Lamers als boegbeeld start HEMA in aanloop naar de 25ste Pride Amsterdam een campagne om deze wijziging onder de aandacht te brengen. Lamers geeft het startschot en zal zich daarna actief inzetten voor de campagne. Net als voorgaande jaren ondersteunt HEMA met de omzet van haar Pride-campagnes het landelijke GSA-netwerk (Gender & Sexuality Alliance) van COC Nederland.

“Het waardevolle aan deze actie is het dat het juist niet alleen een Pride-actie is, maar dat het de toon zet voor wat normaal is gedurende het hele jaar. Ik ben superenthousiast”, reageert Freek Janssens, beleidsmedewerker bij COC Nederland.

Winkelcommunicatie HEMA beauty inclusief

hey Pride

Om te waarborgen dat niet alleen klanten, maar ook collega’s zich te allen tijde welkom, begrepen en gezien voelen, richtte HEMA het afgelopen jaar een intern klankbord op voor diversiteit en inclusie, genaamd hey Pride. Daarmee bundelen, ontwikkelen en delen zij expertise van collega’s en externe partners. Daarnaast is HEMA onderdeel van verschillende externe afspraken en organisaties, om zodoende zoveel mogelijk te blijven opsteken van anderen. Zo ondertekende HEMA in 2021 de charter van Diversiteit in Bedrijf, waarin doelstellingen werden vastgelegd die bij zullen dragen aan een inclusiever en diverser bedrijf.

Magazine 110
Deze keer: Oscar and the Wolf, Everybody's Talking About Jamie en Tim & Nicolaas
Delen op

Winq in je inbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks een overzicht van de beste artikelen.

Magazine 110

Deze keer: Oscar and the Wolf, Everybody's Talking About Jamie en Tim & Nicolaas

Neem een abonnement

Geef cadeau