"Ons motto: wij verkopen jouw huis alsof het van ons is"

5 vragen aan makelaar Karina Nippérus

Leestijd: < 1 min

Karina Nippérus haalde het Amerikaanse makelaarsbureau The Agency – bekend van The Real Housewives of Beverly Hills – naar Nederland. “Wij zijn een boutiquekantoor met het serviceniveau van een conciërge. We mijden het traditionele Nederlandse makelaarsmodel."

Hoe besloot je The Agency naar Nederland te halen?
“Ik runde een eigen makelaarskantoor in Amstelveen, maar was al een tijdje klaar voor iets nieuws. Tijdens de eerste lockdown in 2020 keek mijn dochter The Real Housewives of Beverly Hills. Op het eerste gezicht vond ik het vreselijk, al die schreeuwende vrouwen. Toch besloot ik een aflevering te proberen en ik zat er gelijk helemaal in. De serie volgt onder meer Kyle Richards, haar man Mauricio Umansky en zijn makelaarskantoor The Agency. Ik was onder de indruk van Mauricio's werkwijze, ging op onderzoek uit en ontdekte dat The Agency nog geen kantoor in Europa had. Ik heb gemaild met de vraag of ze naar Amsterdam wilden komen en na een aantal gesprekken openden wij ons splinternieuwe kantoor naast het Vondelpark in Amsterdam.”

Mauricio en Kyle Richards
Mauricio Umansky en zijn vrouw Kyle Richards.

Hoe gaat The Agency te werk?
“Wij zijn een boutiquekantoor met het serviceniveau van een conciërge. Een persoonlijke aanpak en de klantervaring staan bij ons voorop. Voordat we een woning te koop aanbieden, lopen we met klanten uitgebreid door hun huis heen. We bespreken waar ze het best tot rust komen, waar ze het liefst werken en wat de unieke kwaliteiten van hun woning zijn. Die informatie nemen we mee tijdens afspraken met potentiële kopers. Mauricio’s motto is: ‘We verkopen uw huis alsof het van ons is’. Dat devies staat centraal in onze werkwijze.”

Hoe onderscheidt The Agency zich van andere makelaarskantoren?
“De meeste makelaars vertrouwen op de advertenties in hun etalage. Wie kijkt daar nog naar, vraag ik me af. Iedereen zit inmiddels toch op Funda en Instagram? Wij mijden het traditionele Nederlandse makelaarsmodel en maken voornamelijk gebruik van nieuwe media en geavanceerde technologie. In 10 jaar tijd is The Agency uitgegroeid van 9 naar meer dan 850 makelaars en die werken allemaal met hetzelfde CRM-systeem. Dat internationale netwerk helpt ons om lokale successen te behalen bij het (ver)kopen van huizen.”

“We focussen ons op de randstad, met een knipoog naar ’t Gooi”

In The Real Housewives passeren voornamelijk onbetaalbare villa’s de revue. Op welk segment van de markt richten jullie je? 
“Buiten Beverly Hills richt The Agency zich op meer dan alleen het luxe segment. Internationaal proberen we vooral de krenten uit de pap te halen. Daarbij kan het ook gaan om een pand van vijf ton, als het maar leuk te fotograferen is. Vanuit het kantoor in Amsterdam focussen we ons nu nog op de randstad, met een knipoog naar ’t Gooi. Op den duur willen we de Agency-familie graag uitbreiden over heel Nederland.”

Kunnen we de Housewives binnenkort ook in Amsterdam verwachten? In het seizoen waarin Mauricio een kantoor opende in Mexico, kwamen ze daar een kijkje nemen. 
“Mauricio komt zeker langs. Zijn twee dochters neemt hij waarschijnlijk mee, maar of Kyle ook van de partij is, dat weet ik nog niet. Ze is uiteraard van harte welkom.”

Ga voor meer informatie naar www.theagencyre.com/amsterdam

The Agency in Amsterdam
Het pand waarin The Agency gevestigd is.

 

Powered by Labrador CMS