De Oostenrijkse franchise lanceerde een zogeheten ‘Pride Whopper’, die voor de verandering bestond uit een burger met twee bovenkantjes en eentje met twee onderkantjes. De tekst die erbij stond, luidde als volgt: “Twee gelijke broodjes voor gelijke liefde en gelijke rechten.” Maar in de gelijke liefde hebben twee tops en twee bottoms nu eenmaal niet zoveel aan elkaar, althans: niet op dát specifieke vlak.

What in straight hell?

Volgens Burger King Oostenrijk was de ‘Pride Whopper’ bedoeld om de mensen eraan te herinneren om iedereen met respect en vredelievend tegemoet te treden. Maar nadat de campagne eenmaal was gelanceerd, werd deze al snel belachelijk gemaakt.

Op Twitter schreef iemand: “Burger King Oostenrijk maakte een burger met twee tops of twee bottoms. What in straight hell?” Een ander: “Moet iemand niet even iets aan ze vertellen?”

Excuses

Op LinkedIn maakte het reclamebureau van Burger King Oostenrijk zijn excuses. Het bureau Jung von Matt Donau schreef dat ze een fout hadden gemaakt: “We hebben goed naar jullie geluisterd. Bij JvM Donau zijn we trots op de queer gemeenschap binnen ons bureau. Desondanks is het helemaal misgegaan en hebben we de mensen van onze gemeenschap niet goed laten kijken naar de campagne.”

“We hebben ons lesje geleerd en zullen vanaf nu experts binnen de lhbtq-gemeenschap laten meekijken.”

Nog wel te koop

De ‘Pride Whoppers’ blijven overigens gewoon verkrijgbaar, nog tot 20 juni.

Bron: Attitude