Pantene speelt in op de moeilijkheden die gays en transgenders ervaren met kerst in nieuwe commercial

Gepubliceerd
Leestijd: < 1 min

Shampoomerk Pantene heeft samen met LHBTQ-belangenorganisatie GLAAD en het Trans Chorus of Los Angeles ene commercial gemaakt, waarin wordt opgeroepen dat iedereen zichzelf zou moeten kunnen zijn met kerst. Het leverde het volgende fraaie spotje op.

Pantene maakte voor de komende feestdagen een aantal advertenties met als thema Going Home for the Holidays. Belangrijk aandachtspunt in de commercial die je hier onder ziet, is het feit dat veel LHBTQ’s het moeilijk vinden om zichzelf te zijn te midden van hun familie.

De commercial begint met enkele cijfers. Zo vieren 137 miljoen Amerikanen kerst met hun familie. 44% van de LHBTQ’s ervaart echter dat ze niet helemaal zichzelf kunnen zijn. De boodschap van de commercial luidt dan ook: “Thuiskomen zou geweldig moeten zijn, waar je ook naar toe gaat en wanneer.”

In de spot is het Trans Chorus of Los Angeles te zien terwijl ze ‘I’ll Be Home For Christmas’ zingen. Ook zijn er getuigenissen te zien van koorleden die hun ervaringen met kerst in beeld brengen.

Pantene gaat 100.000 dollar doneren aan Family Equality, een organisatie die zich sterk maakt voor gelijke rechten voor regenbooggezinnen.

Powered by Labrador CMS