Superbowl: dragqueens maken reclame voor humus

Het is de eerste keer dat drags centraal staan in een Superbowl-commercial

Gepubliceerd
Leestijd: < 1 min

Het grootste sportevenement van de VS komt eraan: de jaarlijkse Superbowl. En net als ieder jaar pakken adverteerders groot uit met een soort supercommercials. Dit jaar zullen meer dan 100 miljoen kijkers kennismaken met Miz Cracker en Kim Chi, twee dragqueens die reclame maken voor… humus. Het is de eerste keer dat drags zo’n prominente rol vervullen in een Superbowl-commercial.

Kim Chi was te zien in seizoen acht van RuPaul’s Drag Race en Miz Cracker in seizoen tien. Sabra Hummus heeft ze nu gevraagd voor een commercial, die wordt uitgezonden in de reclameblokken tijdens Superbowl, het jaarlijkse sportevenement waar meer dan honderd miljoen Amerikanen naar kijken.

Kosten noch moeite worden gespaard voor de commercials die tijdens de wedstrijd worden uitgezonden. Grote merken als Coca-Cola gebruiken de breaks voor productlanceringen, andere merken maken reclamespots van meer dan een minuut en met bijzonder special effects.

Sabra Hummus introduceert nu voor het eerst dragqueens bij een enorm publiek, dat doorgaans niet kijkt naar de shows van RuPaul. Er is nu een eerste teaser verschenen waarin een fragment van de commercial voor humus te zien is. Hierin vraagt Kim Chi aan Miz Cracker of ze er klaar voor is, waarna die laatste een football-helm opzet.

Hoe de volledige commercial eruit ziet weten we na 3 februari.

Powered by Labrador CMS