Advertentie zoenende mannen in Reformatorisch Dagblad ‘een brug te ver’

Geen advertentie, maar wél een gesprek

Leestijd: < 1 min

Geen zoenende mannen op de pagina’s van de streng-christelijke krant, maar het Reformatorisch Dagblad wil wel in gesprek blijven over aandacht voor gays en lesbiennes.

Nadat een flyer was meegestuurd met het Reformatorisch Dagblad (RD) waarin werd opgeroepen tot actie tegen Suitsupply, het pakkenmerk dat adverteert met zoenende mannen, kwam er een tegenactie op gang: er werd geld ingezameld voor een advertentie in het RD waarop zoenende mannen te zien zouden zijn.

Een dergelijke advertentie gaat het RD te ver, maar mogelijk komt er iets anders voor in de plaats dat voor de krant en de lezers acceptabel is. Jasper Klapwijk was degene die een crowdfunding-actie opzette om geld in te zamelen voor de advertentie.

Aandacht
Nadat het benodigde bedrag was ingezameld, ging Klapwijk met een voorstel naar de krant. Die wilde geen advertentie, maar ging wel met hem in gesprek. De krant schrijft: 'Het was een goed gesprek, waarin we allebei onze positie hebben uitgelegd. Tijdens het gesprek bleek al dat we het niet eens zullen worden, maar dat we wel een gedeeld belang hebben: dat er binnen de reformatorische gezindte meer aandacht moet zijn voor homo’s en lesbiennes die uit de kast willen komen.'

Hoe dat er precies uit komt te zien is nog niet bekend. Hier moet meer duidelijkheid over komen bij een volgende ontmoeting.

Bron: NU.nl

Powered by Labrador CMS